Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  رزين تصفيه آب رزين تصفيه آب

تولیدات شرکت ناب زیست

رزين تصفيه آب چگونه آب را فيلتر مي كند؟

رزين تصفيه آب

سختي گير ‌هاي آب مي ‌توانند دنيايي از تفاوت در كيفيت آب خانه شما ايجاد كنند. آن ها مواد معدني محلول مانند كلسيم و منيزيم را با استفاده از رزين يا مواد فيلتراسيون از آب حذف مي كنند. با اين حال، يك سختي گير آب تنها با يكي از مشكلات آب لوله كشي مقابله مي كند. ممكن است براي تبديل كامل آب خانه به آب تميز و بدون آلودگي به يك تصفيه كننده آب نياز داشته باشيد. براي درك اين كه چرا اين مورد است، مهم است كه تفاوت بين رزين سختي گير آب و رزين تصفيه آب را بدانيد.

تفاوت بين يك رزين سختي گير آب و يك رزين تصفيه آب

تنها كار يك سختي گير آب تبادل يون هاي بد منبع آب با يون هاي خوب است. اين كار را با استفاده از يك رسانه تبادل يوني تكميل مي كند. انواع مختلفي از رزين تصفيه آب وجود دارد كه به عنوان رسانه فيلتر در يك سختي گير آب كار مي كنند كه هر كدام داراي مزايا و معايب خود هستند. در اينجا مي توانيد اطلاعات بيشتري در مورد انواع سختي گير هاي آب و همچنين رزين تصفيه آب بخوانيد. از طرف ديگر، يك دستگاه تصفيه آب اين قابليت را دارد كه هر چهار مرحله مورد نياز براي تامين آب تصفيه شده يك خانه را انجام دهد.

چهار نوع اصلي رزين تصفيه آب كه بايد آن ها را بشناسيد.

·        رسانه تبادل يون

دو نوع رزين تبادل يوني وجود دارد كه مي توان از آن ها در سختي گير هاي آب استفاده كرد. يكي از انواعي كه يون هاي مثبت را مبادله مي كند رزين كاتيوني ناميده مي شود. نوع ديگري كه يون هاي منفي را مبادله مي كند، رزين آنيوني است. هر دوي اين رزين ها كار يكساني را انجام مي دهند، فقط مواد معدني مختلفي را براي حذف هدف قرار مي دهند. رزين كاتيوني كلسيم، منيزيم، آهن و هيدروژن را حذف مي كند. رزين آنيوني كلر و گوگرد را حذف مي كند.

رسانه تبادل يوني بخشي جدايي نا پذير از يك سيستم تصفيه آب است، زيرا به عنوان تنها عامل نرم كننده آب عمل مي كند. براي اين كار از دانه ‌هاي رزين كوچك براي جذب يون ‌هاي سخت‌ كننده و جايگزيني آن ها با يون ‌هاي سديم بي ‌ضرر استفاده مي ‌شود. بدون آن، شما آب فيلتر شده اي خواهيد داشت كه هنوز حاوي مواد معدني محلول است.

·        فيلتر كربن فعال گرانولي با ميكرو تخلخل بالا

كربن فعال عامل فيلتري است كه معمولاً در فيلتر هاي آب خانگي استفاده مي شود. در از بين بردن طعم ها و بو هاي مختلف موجود در آب لوله كشي بسيار موثر است. حتي اين توانايي را دارد كه از طعم بد نام كلر كه معمولاً در آب شهر يافت مي شود خلاص شود.

فيلتر هاي كربني توانايي حذف برخي از انواع ميكروارگانيسم ها را دارند، اما نه همه آن ها. آن ها در برابر مواد جامد محلول، سختي و فلزات سنگين موجود در آب لوله كشي كاملاً بي اثر هستند. از آن جايي كه آن ها تمايل دارند چند آلاينده موجود در آب لوله كشي را از دست بدهند، فيلتر هاي كربني نبايد به تنهايي استفاده شوند. در عوض، از يك تصفيه‌ كننده آب خانگي كامل استفاده كنيد كه فيلتر كربن فعال دانه ‌اي با ميكرو تخلخل بالا را به همراه ساير مراحل لازم براي خالص ‌ترين آب ممكن اجرا مي ‌كند.

·        باكتريواستات 55

براي حذف آلاينده‌ هاي باقي ‌مانده كه توسط كربن فعال و دانه ‌هاي رزين از دست رفته ‌اند، Bacteriostat 55 وارد معادله مي‌ شود. اين رسانه ثبت اختراع براي حذف آلاينده هاي آلي مختلف مانند باكتري ها، قارچ ها و جلبك ها استفاده مي شود. همچنين كار مي كند تا مطمئن شود كه سرب، جيوه، نيكل، كروم و ساير فلزات محلول در منبع آب شما قرار نمي گيرند. باكتريوستات 55 به طور مداوم يك محلول واكنش الكتروشيميايي توليد مي كند كه مواد مضر موجود در آب را به اجزاي جديد و بي ضرر تبديل مي كند.

·        رسانه فيلتر گارنت

مرحله نهايي در يك تصفيه كننده آب، رسانه فيلتراسيون گارنت است. اين كار به آب شما ضربه نهايي مي دهد، شفافيت را بهبود مي بخشد و آخرين ذرات رسوب را از بين مي برد. همچنين كانال ‌هاي آب ناشي از ساير قسمت ‌هاي تصفيه ‌كننده را كاهش مي ‌دهد و امكان توزيع برابر در تمام قسمت‌ هاي خانه را فراهم مي ‌كند.

بهترين راه براي دريافت خالص ترين شكل آب در خانه، نصب يك دستگاه تصفيه آب خانگي كامل است. اين سيستم ‌هاي فراگير از چهار روش مختلف تصفيه آب براي شناسايي هر آلاينده ممكن استفاده مي ‌كنند.

كاربرد رزين تصفيه آب

كاربرد رزين در تصفيه آب و تاثيرات مطلوب آن بر حذف كلسيم و منيزيم و سختي آب يكي از مهم ترين مباحث در صنعت تصفيه آب مي باشد و بر همين اساس تجهيزات متعددي طراحي و ارائه شده است. استفاده از رزين در توليد سختي گير از جمله كاربرد هاي اين ذرات كوچك باردار يوني مي باشد كه تا حد مطلوبي قادر به كاهش سختي آب هستند.

با توجه به نوع رزين استفاده شده در فرآيند تصفيه آب، اين ذرات قادر به حذف برخي از مواد و ذرات معلق در آب مي باشند. از اصلي ترين كاربرد هاي رزين تصفيه آب مي توان به كاهش سختي آن اشاره كرد كه يك تهديد بزرگ براي سلامتي انسان محسوب مي شود. وجود منيزيم و كلسيم زياد در آب از بزرگ ترين چالش ها در صنعت تصفيه آب مي باشد كه تجهيزات متعددي براي كاهش آن طراحي و توليد شده است. استفاده از فيلتر يا سختي گير رزيني يكي از بهترين راه كار ها در اين زمينه مي باشد كه قادر است يون هاي منيزم و كلسيم را با يون سديم فعال در رزين جايگزين كند. پس از استفاده متوالي از رزين به مرور لازم است نسبت به احياي سختگي گير رزيني اقدام شود. براي احياي اين ذرات و افزايش راندمان و بهبود كاربرد رزين در تصفيه آب از نمك براي شستشوي آن ها استفاده مي شود. نكته مهم اين كه، با اين روش نمي توان كلر و گوگرد و ساير مواد آلي موجود در آب را حذف كرد.

از ديگر كاربرد هاي رزين مي توان به خالص سازي آب و كاهش مقدار كلر و فلزات سمي و سنگين موجود در آن اشاره كرد. منظور از فلزات سنگين در اينجا سرب و كادميوم بوده كه براي سلامتي بدن بسيار مضر هستند. علاوه براين، مس يكي از يون هاي سمي موجود در آب است كه مي توان با اين ذرات تا حد مطلوبي نسبت به حذف آن اقدام كرد. فرآيند خالص سازي و حذف اين فلزات با رزين به اين صورت است كه تلاش مي شود تا سديم و كلسيم با اين يون ها جايگزين شوند. البته، اين ذرات در حذف كلر و مواد آلي موجود در آب به درستي عمل نمي كند و به همين دليل از فيلتر كربني نيز بايد براي اين منظور استفاده كرد.

با توجه به قدرت بالاي رزين تصفيه آب در كاهش سختي آب و ذرات معلق مانند كلسيم و منزيم موجود در آن، گروه توليدي و صنعتي ناب زيست طراحي و توليد سختي گير رزيني را در مجموعه فعاليت هاي خود قرار داده است. سختي گير هاي توليد شده توسط اين مجموعه از نظر اندازه و ابعاد و متريال به كار رفته براي آن، با توجه به شرايط محيط و تصفيه خانه و مقدار آب ورودي به آن انجم مي شود. مهندسين و كارشناسان مجموعه تاب زيست پس از بررسي شرايط محيط و ساير فاكتور ها و رعايت استاندارد ها در نهايت محصول مورد نظر را طراحي و با بهترين و باكيفيت ترين متريال نسبت به ساخت آن اقدام مي كنند. براي بر قراري ارتباط با اين مجموعه و اطلاع از ويژگي هاي هر يك از محصولات آن ها مي توانيد از راه هاي ارتباطي ذكر شده در پايين صفحه استفاده نماييد.

جهت كسب اطلاعات بيشتر در خصوص رزين تصفيه آب و دستگاه سختي گير آب و نحوه توليد آن ها و همچنين استعلام قيمت رزين تصفيه آب و قيمت سختي گير آب به وب سايت ناب زيست مراجعه نماييد.

براي ثبت سفارش رزين تصفيه آب با ما در تماس باشيد: 09128714670 – 02188721092 – 02188722027


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/10/21 ساعت: ۱۰ توسط:naab-zist :